Een aantrekkelijke plek voor ontmoetingen Bas Takens – manager Real Estate Erasmus Universiteit

Erasmus Universiteit

Hoe kan de Erasmus Universiteit met eten, drinken en gastvrijheid aansluiten op de belevingswereld van internationale studenten?

Een Starbucks winkel onder licentie van Albron was het beste antwoord op de wens om het niveau van eten, drinken en gastvrijheid te verbeteren, passend bij het toonaangevende en internationale karakter van de universiteit. Met onder meer deze winkel binnen het nieuwe Erasmus Food Plaza maakte de universiteit de slag van traditionele catering naar een kleinschalig, samenhangend horecaconcept. Daar kunnen studenten op elk moment van de dag terecht voor een kop koffie, zoetigheden, snacks, maaltijden en hun dagelijkse boodschappen: een levendige Food Plaza waar ontmoeten centraal staat.

Al snel na de opening van deze eerste Starbucks winkel in een onderwijsinstelling bewees de praktijk het succes. De tevredenheid van studenten over het aanbod steeg fors, net als het aantal gasten. Dankzij dit succes opende Albron op vijf andere locaties een Starbucks winkel: in verschillende universiteiten en in het Amsterdam Medisch Centrum. Daarbij geeft Albron grip op de bedrijfsvoering door te werken met slimme scenario’s. Die voorspellen de invloed van factoren als het weer en vakantieperiodes. Zo kan Albron de exploitatie sturen en bijsturen per uur, dag, maand, kwartaal en jaar.

'Het is Albron gelukt om een aantrekkelijke plek te realiseren waar ontspannen, ontmoeten, delen en uitwisselen centraal staat. De samenwerking in de aanloop en de dagelijkse operatie ervaren we als betrokken en professioneel. Deze Starbucks winkel levert elke dag waardevolle momenten op voor onze studenten, medewerkers en bezoekers'

Bas Takens – manager Real Estate Erasmus Universiteit

 

Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
René

Contact René

Neem contact op met René, onze expert op het gebied van Gastvrijheid.