Een waardevolle aanvulling op ons portfolio Jan Willem Hilbron, Algemeen directeur

Coffeecompany

Hoe helpt de overname van Coffeecompany Albron bij een verdere groei op de high traffic-markt?

Per 1 juli 2021 heeft Albron de keten Coffeecompany overgenomen van JDE Peet’s. Coffeecompany is in 1996 opgericht als specialistische koffieketen in Amsterdam. Na een flinke groei in locaties nam Douwe Egberts - nu JDE Peet’s - de keten eind 2011 over. Inmiddels heeft Coffeecompany een eigen branderij in Amsterdam en 31 vestigingen in onder meer Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Groningen, Leiden, Rotterdam en Delft. Elk met een unieke plek in de stad. In maart 2021 opende Albron als licentienemer haar eerste Coffeecompany in Mall of the Netherlands in Leidschendam en dat smaakte naar meer. 

De match met Albron

Coffeecompany droomt ervan de beste koffieketen van de wereld te worden en iedereen te laten zien dat koffie zoveel meer kan zijn dan gewoon koffie. De principes van Coffeecompany komen mooi overeen met de drijfveren die we bij Albron kennen. Coffeecompany wil haar gasten laten genieten van veelzijdigheid in smaken en ervaringen. De koffieketen vindt het belangrijk dat ​alle barista’s plezier hebben in hun werk en helpt ze met training om beter te worden in hun ambacht. Coffeecompany heeft respect voor haar partners en is kritisch op kwaliteit. Door het directe contact met koffieboeren en het betalen van eerlijke prijzen beschikt de keten over unieke koffie naar eigen recept. 

Grote stap voor onze groei

Omdat Coffeecompany een sterk merk is met net zulke gedreven smaakmakers als wij, past deze voorgenomen overname heel goed bij onze nieuwe koers, die gericht is op verdere groei. De afgelopen jaren zijn we bijvoorbeeld in shopping centers en binnensteden al flink gegroeid met eigen concepten en street brands als Anne&Max en Le Perron. Door de landelijke spreiding van Coffeecompany krijgt Albron een nog steviger positie op drukke locaties. 

“Coffeecompany is al 25 jaar een herkenbaar Nederlands koffieconcept in het straatbeeld van steden en kent veel loyale gasten. Daarom is deze keten een waardevolle aanvulling op ons portfolio. Ook de klik met de organisatie is heel goed. We zijn van plan om tot en met 2025 nog eens 18 Coffeecompany-vestigingen te openen.” 

Jan Willem Hilbron - Algemeen directeur

Mark

Contact Mark

Neem contact op met Mark, onze expert op het gebied van Gastvrijheid.