Waar we voor gaan

 

Ambitie 2025

In 2025 laten we dagelijks 250.000 gasten genieten van lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken.

 

LEKKER

Alles begint met lekker. Zonder smaak hebben gezondheid, duurzaamheid en betaalbaarheid geen waarde. En smaken verschillen. Albron wil iedereen laten proeven hoe lekker bewust genieten is.    

Over smaak moet je juist twisten. Want smaken verschillen van persoon tot persoon en moment tot moment. Lekker kan de gezonde energie van een smoothie zijn voor een student op de universiteit. De frisse salade die collega’s tussen de middag delen op kantoor. De latte macchiato die je on-the-go bij Coffeecompany haalt, de instagrammable sandwich bij Anne&Max tijdens je shopping spree of je avontuurtje bij Frites Affairs. Maar ook het biertje met vrienden op de TT in Assen, de verse pizza en pasta voor de hele familie in Center Parcs of de keuze uit een gezond menu in het ziekenhuis. Albron maakt het lekker.

GEZOND

Onze gezondheid schuilt voor een belangrijk deel in wat we eten en drinken. Minder suiker, minder zout, minder slechte vetten en een meer plantaardig menu helpt om ons beter te voelen én beter te presteren. Daarom let Albron op je gezondheid.   

We hebben graag in kaart hoe gezond alles is wat we op tafel zetten. In samenwerking met producenten en leveranciers weten we precies wat de voedingswaarden, de ingrediënten en de allergenen zijn van alles wat op ons menu staat. De Schijf van Vijf en de Gezondheidsraad zijn daarbij onze leidraad. Klanten zien in onze online Impactmonitor per productgroep hoe gezond het aanbod hun restaurant is en kunnen die score samen met ons verder verbeteren. Zo maken we gezond steeds gezonder.

DUURZAAM

De voetafdruk die mensen wereldwijd achterlaten, bestaat voor bijna een derde uit wat we eten en drinken. Met meer duurzame voeding kunnen we onze schoenmaat dus flink verkleinen. Bij Albron doen we dat.  

Van alles op ons menu weten we bij Albron niet alleen hoe gezond, maar ook hoe duurzaam het is. Onze producenten en leveranciers helpen ons om per product bijvoorbeeld de CO2-impact te berekenen op basis van herkomst en samenstelling. Die brede berekening gaat verder dan keurmerken, die vaak maar op één aspect letten. De soms verrassende cijfers delen we met onze klanten via onze Impactmonitor: een dynamisch dashboard voor verdere verduurzaming op restaurantniveau. Want in duurzaamheid lopen we graag voorop.  

BETAALBAAR

Lekker, gezonder en duurzamer eten en drinken moet ook voor iedereen betaalbaar zijn. Lief voor je lijf, de planeet én de portemonnee van klanten en gasten. Albron laat zien dat dat kan door in de voedselketen krachten te bundelen.    

Onze klanten kunnen in onze online Impactmonitor volgen hoe de gezondheid en duurzaamheid van ons aanbod zich in hun restaurants ontwikkelt. Maar er is meer dat we in de gaten willen houden. Daarom toont het Opdrachtgeversportaal, waar de Impactmonitor onderdeel van is, ook cijfers van de transacties, de gemiddelde besteding en de omzet, de ureninzet van medewerkers, allerlei rapportages en documenten in een duidelijk dashboard.