'Elke dag 15.000 mensen een gastvrij welkom' Elise Groenendijk – directeur services AMC

AMC Amsterdam

Hoe kan het AMC heel diverse doelgroepen een gastvrij welkom bieden, passend bij de identiteit van de organisatie?

Albron vertaalde de wensen van het AMC en de heel verschillende doelgroepen in een foodconcept dat de Kracht van Eten als basis heeft: Pit. Een concept dat de identiteit van de organisatie verrassend versterkt.

Mensen beter maken: dat is de kernactiviteit van het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam. In nauwe samenspraak met de zorgorganisatie zocht Albron als vaste partner naar een manier om het bestaande foodconcept beter aan te laten sluiten op die kernactiviteit. Dat werd Pit: een doordachte formule voor zowel patiënten, bezoekers, medewerkers als studenten. Het concept biedt ze een positieve, lichte omgeving met vooral verse, ter plekke bereide gerechten met een goede invloed op ieders gezondheid en vitaliteit. Het fundament van Pit is wat Albron de Kracht van Eten noemt.

Waar bijvoorbeeld gefrituurde snacks verdwenen, kwam plaats voor een lekker en gezonder nieuw aanbod. Waaronder vruchtensappen, smoothies, vers belegde broodjes, maaltijdsalades, huisgemaakte pure chocoladerepen met extra flavonolen en een zelf ontwikkeld tuinbrood dat naast wortel, tomaat en selderij elf verschillende granen en zaden bevat en dus boordevol vitaminen, eiwitten, mineralen en proteïnen zit. Op die manier werd het hele palet van eten en drinken aangepakt, net als de uitstraling van de verschillende plekken waar Albron het aanbiedt. Dat Pit de heel diverse doelgroepen binnen het AMC aanspreekt, blijkt uit de sterk gestegen gemiddelde besteding.

 

Branches

In de zorg

Thema's

Henk

Contact Henk

Neem contact op met Henk, onze expert op het gebied van eten en drinken In de zorg.
030 669 58 49 henk.voormolen@albron.nl

'In het AMC komen dagelijks zo’n 15.000 mensen: patiënten, bezoekers, personeel en medische studenten, die we allemaal een gastvrij welkom willen bieden. In een actief partnerschap zoeken we voortdurend naar nieuwe vormen van dienstverlening met oog voor iedereen. Starbucks en het vernieuwde restaurant Pit zijn hier prachtige voorbeelden van'

Elise Groenendijk – directeur services AMC

Pit in het AMC Pit in het AMC Pit in het AMC Pit in het AMC Pit in het AMC

Bekijk ook

Lokaal 12

Lokaal 12

Albron gaf Landpark Assisië een centrale ontmoetingsplek voor de bewoners met een verstandelijk handicap, medewerkers en bezoekers. En tegelijkertijd een passende werkomgeving voor de cliënten.

Lees meer

AMC Amsterdam

AMC Amsterdam

Albron vertaalde de wensen van het AMC en de heel verschillende doelgroepen in een foodconcept dat de Kracht van Eten als basis heeft: Pit. Een concept dat de identiteit van de organisatie verrassend versterkt.

Lees meer

Bekijk alle cases
Henk

Neem contact op met Henk

Neem contact op met Henk, onze expert op het gebied van eten en drinken In de zorg. 030 669 58 49 henk.voormolen@albron.nl