Albron test gastenplatform in haar bedrijfsrestaurants

Hoe maken we ons aanbod in bedrijfsrestaurants voor gasten zo aantrekkelijk mogelijk? Met die vraag is Albron iedere dag bezig. Het begint natuurlijk met lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Maar er is méér. Het gaat om de totale beleving. En daar hadden de productontwikkelaars bij Albron wel een idee voor. 

Bedrijfsrestaurant van de toekomst
Als eerste foodservice organisatie ontwikkelde Albron de YUMMY app. Deze app geeft de gast uitgebreide informatie over het weekmenu, vereenvoudigt het kiezen en betalen van de lunch en helpt verstandige keuzes te maken als het gaat om persoonlijke voeding van de gast én de wereld om hem heen. Daar komt bij dat de gast via de app voor voordeel spaart en gebruikmaakt van (gepersonaliseerde) voordeelacties. Extra reden om de app te blijven gebruiken dus.

Collin Schoonens, commercieel directeur Bedrijfsleven & Overheid bij Albron, zag de ontwikkeling van YUMMY als een logische stap om het bedrijfsrestaurant meer toekomstgericht te maken. “Gasten zijn steeds meer bezig met het maken van gezonde en duurzame keuzes. Door de app krijg je écht inzicht in wat je eet. Tegelijkertijd moet lunchen zo gemakkelijk mogelijk gemaakt worden, want gasten hebben vaak maar een halfuur de tijd om te lunchen en willen die optimaal besteden.”

Scan & go
Inmiddels wordt de YUMMY app getest in verschillende bedrijfsrestaurants van Albron. Met overwegend positieve reacties. Collin: “We merken dat de productinformatie, zoals ingrediënten, voedingswaarden en allergenen, gebruikers voorziet in hun informatiebehoefte. Wat ook positief ontvangen wordt, is dat je de app zelfs kan koppelen aan diverse health apps om je verantwoorde keuzes te monitoren.”

De feedback van gebruikers van de pilot is heel waardevol, vindt Menno Sonneveld, implementatiemanager bij Albron. “Door de feedback van gasten op product- en serviceniveau kunnen we op iedere locatie een gericht assortiment aanbieden. Voor gasten is het de eerste keer dat ze de app gebruiken nog onwennig, maar zodra ze merken dat ze hierdoor niet meer in de rij voor de kassa hoeven te staan, stapt vrijwel iedere gast ernaar over. Even scannen, betalen via IDEAL en je kan genieten van je pauze!”  

Aanbod op maat
Voor Albron geeft de app ook inzicht in de dagelijkse drukte in het bedrijfsrestaurant en of de gerechten in de smaak vallen. Waardevolle informatie, die gebruikt kan worden om het schaarse personeel slim in te zetten en om voedselverspilling tegen te gaan.

Een uitkomst dus voor gast, opdrachtgever en Albron zelf. Na deze pilot verwacht Albron de app snel verder uit te rollen in haar bedrijfsrestaurants.

Voor vragen of bij interesse kunt u contact opnemen met Collin Schoonens (collin.schoonens@albron.nl).

Meer nieuwsberichten