Bij alles wat we doen, willen we dat iedereen er beter van wordt. Onze gasten, onze klanten, onze partners, onze medewerkers, en de wereld om ons heen.
Met zo’n missie is gangbaar niet goed genoeg. Met deze drie beloftes maximaliseren wij onze positieve impact op de maatschappij.
Bij Albron werken gedreven smaakmakers die voorop willen lopen in de uitdaging van deze tijd. Gezond en duurzaam eten en drinken bieden, dat lekker en betaalbaar is.
2021: in een moeilijk jaar hielden we koers
2021 was het tweede corona-jaar. Net als in 2020 moesten er locaties dicht door lockdowns, konden onze gasten niet altijd bij ons terecht, en zag een deel van onze medewerkers hun werk in gevaar komen. Een harde klap, want wij zijn smaakmakers die onze gasten graag een warm welkom bieden. Ook financieel was die klap voelbaar: de omzet was bijna de helft lager dan vóór de corona-pandemie.
We zijn dankbaar en opgelucht dat we die klap voor onze eigen medewerkers konden beperken. Dankzij de steunmaatregelen van de overheid konden we medewerkers waarvan de functie wegviel toch in dienst houden. Of we konden ze helpen om binnen Albron over te stappen naar een locatie die nog volop draaide.
Gelukkig kon veel van ons werk wél doorgaan. In de zorg, bij de politie, in de logistiek. Bij opdrachtgevers in deze en andere vitale sectoren bleven onze mensen druk aan het werk. Zo droegen ze een steentje bij om de maatschappij draaiende te houden. In de zomer van 2021 konden veel van onze gasten weer even de zinnen verzetten op een vakantiepark of in de horeca. Onze mensen daar stonden klaar om ze te verwelkomen.
Wat 2022 zal brengen, kan niemand precies voorspellen. Wel hebben we ons in 2021 zo goed mogelijk voorbereid.
Onze bedrijfscatering is klaargestoomd voor de nieuwe realiteit van hybride werken: deels thuis, deels op kantoor. We bieden concepten die flexibel meebewegen met de wensen van de opdrachtgever. Zoals de Buurtboer, waarmee we bedrijfslunches op maat leveren, eenvoudig besteld via een app.
Ook hebben we ons aanbod van lekker, duurzaam, gezond en betaalbaar eten versterkt. Zo is ons visassortiment nu 100% duurzaam. We zijn trots dat we daardoor het logo van de Good Fish Foundation mogen voeren.
En we hebben nieuwe plekken gevonden waar we grote groepen mensen bereiken. Bijvoorbeeld door Coffeecompany over te nemen. Een bekend gezicht in het straatbeeld, met 29 vestigingen op high traffic locaties.
Zo hielden we in een moeilijk jaar toch vast aan onze missie en onze koers. De verhalen daarachter delen we graag met je in een aantal online rapportages en in de drukversie van ons impact report.