Vier nieuwe Albron foodconcepten in Stadshart Amstelveen

Westfield Storefronts

Het Stadshart in Amstelveen is een populair winkelgebied. Het centrum heeft veel sterke merken en trekt daarmee vele bezoekers. Om het Stadshart nog aantrekkelijker te maken, werkt vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco-Westfield graag samen met Albron. De komende maanden opent Albron in Amstelveen vestigingen van de sterke street brands Anne&Max en Coffeecompany en de eigen succesformules Frites Affairs en Strada Street Food Italiano.

Albron en Unibail-Rodamco-Westfield werken vaker strategisch samen. In Westfield Mall of the Netherlands nabij Den Haag en in het Stadshart Zoetermeer zorgden ze voor een combinatie van winkelaanbod en horeca, die bezoekers meer redenen voor een bezoek geeft en meer beleving biedt.   

Verbeteren en verlengen
“Shopping verschuift steeds meer naar leisure”, zegt Jorrit Meijer, Concept Development Manager

Bij Albron. “Online is alles te koop, dus in winkelgebieden zoeken mensen een bijzondere ervaring en beleving. Dat kunnen we bieden met een slimme mix van bijzondere winkels en conceptmatige horeca. Met sterke merken dus. We zitten samen met Unibail-Rodamco-Westfield aan de tekentafel om waarde toe te voegen aan winkelgebieden. We adviseren welk horecaconcept uit ons portfolio op welke plek het beste past. Voor Stadshart Amstelveen zijn dat Anne&Max, Coffeecompany, Frites Affairs en Strada Street Food Italiano. Met die formules trekken we nieuwe bezoekers aan en ze verbeteren én verlengen elk bezoek. ”  

Anne&Max en Coffeecompany
De vestiging van Anne&Max in Amstelveen is de vierde die Albron opent. Het concept voelt als een huiskamer in de stad, waar shoppers in rust kunnen genieten van een uitgebreid ontbijt, heerlijke taarten, verse sappen, lunch, High tea en de dag kunnen afsluiten met een borrelplank en verfrissende biertjes. 

Coffeecompany is de koffieketen die Albron in de zomer van dit jaar overnam. Dit Nederlandse koffieconcept telt tientallen vestigingen en is al 25 jaar bekend in het straatbeeld. In het Stadshart Amstelveen opent Albron de 33e vestiging. 

Frites Affairs en Strada
De andere twee concepten komen uit de keuken van Albron zelf. Jorrit: “Met ons concept Frites Affairs voegen we iets toe aan het aanbod van fast food. Of eigenlijk: fast good. Frites Affairs verleidt tot jezelf verwennen, maar wel vanuit een duurzame gedachte. Frites Affairs heeft verse frites van Nederlandse aardappelen, sauzen op plantaardige basis en hotdogs met het Beter Leven-keurmerk bijvoorbeeld. Dit concept staat al stevig in Center Parcs en een aantal stadscentra. Strada is een nieuw concept rond Italiaans street food, waar je met elkaar allerlei smakelijke varianten van plaatpizza’s kunt delen.” 

Bijdragen aan ambitie
Nog dit jaar opent Albron de vestigingen van Coffeecompany en Strada volgen snel in het nieuwe jaar. De gemeente en alle betrokken partijen hebben voor het Stadshart een stevige ambitie geformuleerd: ‘Het Stadshart is in 2025 onder meer gezellig, sfeervol, aantrekkelijk voor nieuwe werkvormen, internationaal, gericht op ontmoeting en ontspanning en dat in combinatie met veelzijdige horeca’. Jorrit: “Met de komst van onze vier horecaconcepten draagt Albron concreet bij aan die ambitie. En aan onze eigen ambitie om op steeds meer high traffic-locaties waarde toe te voegen met eten en drinken, sfeer en smaak.” Frites Affairs in Amstelveen. Anne&Max en Strada volgen snel in het nieuwe jaar. De gemeente en alle betrokken partijen hebben voor het Stadshart een stevige ambitie geformuleerd: ‘Het Stadshart is in 2025 onder meer gezellig, sfeervol, aantrekkelijk voor nieuwe werkvormen, internationaal, gericht op ontmoeting en ontspanning en dat in combinatie met veelzijdige horeca’. Jorrit: “Met de komst van onze vier horecaconcepten draagt Albron concreet bij aan die ambitie. En aan onze eigen ambitie om op steeds meer high traffic-locaties waarde toe te voegen met eten en drinken, sfeer en smaak.”

Meer nieuwsberichten