The Blooming Dutch opent haar deuren op Keukenhof

The Blooming Dutch: ultieme horecabeleving op de Keukenhof.

De 68e editie van de Keukenhof is officieel geopend. De komende weken zullen wederom ruim 1,2 miljoen bezoekers, met ongeveer 70 verschillende nationaliteiten, deze bijzondere jaarlijks terugkerende expositie bezoeken. Dit jaar zullen bezoekers van de Keukenhof voor het eerst het park betreden via de indrukwekkende nieuwe entree. Gelijktijdig zullen gasten kennis kunnen maken met restaurant The Blooming Dutch, een bijzonder restaurant dat gasten via een unieke ervaring meeneemt in de historie van Nederlands’ tulpenglorie. Albron creëert met dit restaurant een eten en drinken concept dat naadloos aansluit op het verlangen van Keukenhof bezoekers om in aanraking te komen met authentiek Hollands erfgoed. Onder het genot van een maaltijd en een kop koffie ontmoet je de Hollandse helden die de tulp tot mondiaal icoon hebben verheven.

Het door architectenbureau Mecanoo ontworpen entreegebouw leende zich uitstekend voor een bijzondere invulling van eten en drinken. Albron gooide de vertaling van eten en drinken over een verassende en onconventionele boeg: een maaltijd alleen stilt immers de honger niet meer. Restaurants moeten daarom een verlengstuk of een verdieping zijn van de attractie waarvan ze onderdeel uit maken. Meer dus dan een plek waar onberispelijk goed eten en drinken wordt verstrekt. Een plek die een bijdrage levert aan een fantastisch en memorabel Keukenhof verblijf. The Blooming Dutch is hiervan de bijzondere vertaling geworden.

Robert Visser, directeur Horeca & Leisure bij Albron licht toe: “Blooming Dutch is de ultieme showcase van waar Albron voor staat. Een innovatie die waarde toevoegt door de identiteit van het park kracht bij te zetten. Met Blooming Dutch geven we een hele nieuwe dimensie aan belevingshoreca. Gasten worden op een verrassende en interactieve manier meegenomen in verhalen rondom de geschiedenis van de bloembol en langs een stukje Nederlands erfgoed, waarbij gebruik wordt gemaakt van technologie om die verhalen echt maximaal tot leven te laten komen. We zijn er bijzonder trots op om hiermee bij te kunnen dragen aan het nog verder versterken van de aantrekkelijkheid van het park”.

De concepten zijn met veel enthousiasme ontvangen door de directie van Keukenhof. Keukenhof is vanaf vandaag voor het publiek geopend. Acht weken later, bij de sluiting op 21 mei 2017, zullen meer dan 1,2 miljoen bezoekers uit alle delen van de wereld de bloemententoonstelling hebben bezocht.

www.thebloomingdutch.com

Meer nieuwsberichten