Albron breidt portfolio uit met de overname van de Buurtboer

Persbeeld-AlbronBuurtboer.jpg

Albron heeft de Buurtboer, leverancier van bedrijfslunches overgenomen van de beide oprichtsters. Daarmee versterkt Albron haar portfolio aan oplossingen voor eten en drinken op het werk. De overname is onderdeel van een bredere ambitie om verder te groeien als foodservice-organisatie die richting geeft aan de markt.

De Buurtboer is in 2010 opgericht door Caroline van der Lande en Nikki Wiesman. Het bedrijf richt zich vanuit 2 distributiecentra in Amsterdam en Rotterdam op het leveren van vers en lokaal geproduceerde bedrijfslunches via een abonnementsmodel. De Buurtboer koopt het verse assortiment in bij lokale en ambachtelijke leveranciers en heeft een bedrijfsmodel gericht op het tegengaan van voedselverspilling.

De belangrijkste doelgroep bestaat uit middelgrote bedrijven (10 – 200 medewerkers) in de Randstad, waarbij jonge, creatieve bedrijven de boventoon voeren. Het speciaal ontwikkelde algoritme vertaalt klantvoorkeuren in een gevarieerd assortiment en hoeveelheden die exact passen bij het consumptiegedrag. Zo wordt inkoop en logistiek voorspelbaar en wordt verspilling voorkomen. Voordat Covid-19 de markt verraste mocht De Buurtboer meer dan 250 klanten voorzien van lekker, vers en gevarieerd eten en drinken.

Stevigere positie eten en drinken op het werk

De overname van de Buurtboer past bij de ambitie van Albron om dagelijks zo veel mogelijk mensen te laten genieten van lekker, gezond, duurzaam en betaalbaar eten en drinken. Ook draagt het bij aan de bredere groeidoelstelling van Albron.

Met de Buurtboer voegt Albron een mooie betaalbare oplossing toe aan het totale portfolio aan oplossingen voor eten en drinken op het werk. Zo worden klanten nog beter voorzien van de best passende set aan oplossingen. Gezien het specifieke karakter van de organisatie en de dienstverlening zal de Buurtboer binnen Albron zelfstandig blijven opereren.

Verdere groei

Mark Hartmans, Commercieel directeur Albron: β€œde Buurtboer is in 11 jaar tijd onder jonge, creatieve bedrijven in de Randstad een bekend merk geworden, met zeer hoge klanttevredenheid. Dat koesteren we en gaan we verder uitbouwen. Daarnaast voegen we met de Buurtboer een mooie betaalbare oplossing toe voor onze bestaande klanten. Dit gaat bijdragen aan het verder versterken van ons marktaandeel binnen de markt voor eten en drinken op het werk.”

Meer nieuwsberichten