Er viel aan tafel van alles te ontdekken Arjen Janssen

Interactief menu bij Center Parcs

Hoe kan Albron de beleving van gasten van Center Parcs vergroten, zodat ze uiteindelijk vaker terugkomen en meer besteden?

Met een innovatieve, interactieve menukrant zorgde Albron bij Center Parcs voor een wow-factor en een impuls voor de dialoog tussen gasten en medewerkers. Gasten kregen een wereld vol verhalen voorgeschoteld.

Voor de Grand Cafés van Center Parcs wist Albron oude en nieuwe media op een innovatieve manier te verbinden in een interactieve menukrant. Dit vanuit het idee dat gasten restaurants bezoeken om wat te beleven en dat verhalen daaraan bijdragen. Via Layar-technologie kwam de krant op de smartphone of tablet van gasten tot leven. Video’s, foto’s, tips en achtergrondinformatie over het aanbod verleidden de gasten en gaven de dialoog tussen gasten en medewerkers een impuls. Met meer dan 30 interactieve elementen ontdekten bezoekers van Center Parcs een wereld vol verhalen over eten en drinken.

De interactieve menukrant droeg in de praktijk merkbaar bij aan de beleving van gasten en hun interactie met de medewerkers. De krant stelde Albron ook in staat om gasten met beeldende verhalen te verleiden tot de keuze voor bepaalde producten, zoals speciaalbier. En tot een bezoek aan andere horecaconcepten in Center Parcs, zoals het Italiaanse themarestaurant Nonna’s. De interactieve menukrant was genomineerd voor de Foodservice Marketingaward 2015.

 

'We dachten gewoon een menukaart te krijgen, maar toen bleek dat die interactief was. De hele familie is met tablets en smartphones op onderzoek uitgegaan in die menukrant. Er viel aan tafel dus van alles te ontdekken. We kwamen samen echt hele leuke dingen tegen!'

Arjen Janssen – gast Grand Café Center Parcs

 

Mark

Contact Mark

Neem contact op met Mark, onze expert op het gebied van Gastvrijheid.