Nieuw perspectief voor onze medewerkers Marianne Riedstra – HR-manager Center Parcs

Center Parcs

Hoe kan Center Parcs ervoor zorgen dat haar medewerkers goed terecht komen bij het outsourcen van horecafaciliteiten?

Bij de overname van 1.900 medewerkers van Center Parcs zorgde Albron als horecapartner in goed overleg voor baanbehoud, behoud van arbeidsvoorwaarden, vertrouwen en nieuwe perspectieven.

Bij het uitbesteden van alle horecafaciliteiten aan Albron in 2010 ging Center Parcs niet over één nacht ijs. Terecht, want in die uitbesteding speelden 1.900 medewerkers een belangrijke rol. Albron nam als partner alle medewerkers en hun contracten over met als uitgangspunt baanbehoud en het behoud van alle arbeidsvoorwaarden. Daarbij keek Albron goed naar de bestaande cultuur en de wensen en belangen van alle medewerkers.

De overname van de medewerkers gebeurde in een positieve en constructieve verstandhouding met de medezeggenschapsorganen en vakbonden. Daardoor verliep de overgang in alle rust en was er alleen sprake van natuurlijk verloop. Door nieuwe investeringen, aansprekende horecaconcepten en meer ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden ontstond bij de medewerkers snel veel vertrouwen in hun nieuwe werkgever.

 

 

 

'Albron heeft een nieuw perspectief voor onze medewerkers gecreëerd. Met aansprekende concepten die iedereen nieuwe uitdagingen en ontwikkelmogelijkheden geven. Al die medewerkers zijn nog steeds collega’s onder één dak en dat begrijpen ze bij Albron heel goed. Onze filosofie voor gastenbenadering wordt daar sterker van. Wij zijn blij met Albron als strategische businesspartner'

Marianne Riedstra – HR-manager Center Parcs

Collega
Collega
Collega
Collega
Mark

Contact Mark

Neem contact op met Mark, onze expert op het gebied van Gastvrijheid.