Albron helpt ons groeien in Nederland Arjan Oudejans – VP Branded Solutions Starbucks EMEA

Backoffice Starbucks

Op welke manier kan Starbucks een grillig businessverloop voorspellen en zo de kwaliteit en het rendement verbeteren?

Starbucks en Albron hebben elkaar gevonden in een unieke samenwerking. Als licentiehouder brengt Albron meerwaarde door de juiste data te verzamelen en verwerken die omzet, kosten, kansen en bedreigingen voorspellen. Het anticiperen op al die factoren en verschillende scenario’s laat Starbucks belangrijke slagen maken in kwaliteit, rendement en gastvrijheid. De methode geeft Starbucks grip op het businessverloop en de mogelijkheid de operatie te sturen per uur, per dag, per kwartaal en per jaar. 

De methode voor de back office van Starbucks draait om zes Key Performance Indicators (KPI’s) die richtinggevend zijn: een mix van commerciële, financiële en HR-gerelateerde elementen. Bijvoorbeeld de omzet per uur, de inkoopkosten en het gezondheidspercentage: de vertaling van Albron voor ziekteverzuim. Door het continue verzamelen en breed intern delen van deze gegevens leeft de verbeterdrang inmiddels in alle geledingen van het bedrijf. Medewerkers hebben via een dashboard actueel overzicht van de gegevens en de KPI’s, zodat ze er direct op kunnen sturen.

'De samenwerking met Albron helpt ons strategisch bij onze verdere groei in Nederland. Net als Starbucks heeft Albron kwaliteit hoog in het vaandel staan en daarom zijn we verheugd onze groei met deze partner voort te zetten'

Arjan Oudejans – VP Branded Solutions Starbucks EMEA

Starbucks
Starbucks
Starbucks
Starbucks
Mark

Contact Mark

Neem contact op met Mark, onze expert op het gebied van Financieel voordeel.