Fitbit voor cateringklanten

Om mijn pols zit een Fitbit. Die laat me in één oogopslag zien wat mijn slaapgedrag en mijn hartritme is, hoeveel stappen ik heb gezet en hoeveel calorieën ik heb verbrand. Mijn persoonlijke coach dus. Bij Albron geven we onze klanten ook graag overzicht en inzicht. Daarom krijgen die nu een portaal met actuele informatie over alles wat ze willen weten.  

Binnen Albron begon de bal voor dit portaal te rollen, toen we de impactmonitor ontwikkelden. Dat dashboard geeft onze klanten compleet inzicht in prestaties op het gebied van gezondheid en duurzaamheid. Van de voedingswaarde met suiker, zout en vet tot de CO2-voetafdruk en de score op de transitie van dierlijke naar meer plantaardige eiwitten, de zogenaamde eiwittransitie. Heel nauwkeurig, want we gebruiken daarvoor de uitgebreide database met precieze informatie over al onze producten. Het helpt onze opdrachtgevers om echt te sturen op duurzaamheid.

Dynamisch dashboard
Die impactmonitor ziet er zó gelikt uit en is zó gebruiksvriendelijk, dat we alle informatie voor klanten op die manier wilden aanbieden. Na een jaar hard werken staat nu op één plek alles wat klanten over hun locatie willen weten: scores op gezondheid en duurzaamheid, cijfers van de transacties, de gemiddelde besteding en de omzet, de uren van medewerkers, allerlei rapportages en documenten, acties en promoties, facturen... En dat in een dynamisch dashboard met heldere infographics en een eenvoudige navigatie. Alle bijna 700 cateringlocaties binnen het bedrijfsleven, de overheid en zorginstellingen hebben inmiddels toegang tot dit nieuwe opdrachtgeversportaal.
 
Doorklikken per productgroep
Binnen het portaal speelt de impactmonitor een belangrijke rol. Niet gek, want stappen zetten op het gebied van gezondheid en duurzaamheid zit echt in het DNA van Albron. En dat vinden ook onze klanten steeds belangrijker. Met een druk op de knop zien opdrachtgevers nu snel de grote lijn en kunnen ze doorklikken om per productgroep de scores te bekijken. Ze krijgen dan direct een actueel antwoord op de vraag hoe groot het aandeel plantaardige eiwitten is, bijvoorbeeld. Of hoe duurzaam de vlees en vis is. Of hoe gezond het assortiment van brood en granen is. We bepalen dan samen waar we kansen zien om het aanbod verder te verduurzamen of gezonder te maken. Allebei met altijd en overal exact dezelfde informatie voor onze neus, dus dat werkt lekker.      

Geen stap vooruit maar een hele sprong
Het mooiste compliment dat we van klanten kregen was dat Albron hiermee geen stap vooruit zet, maar een sprong vooruit maakt. Zo’n uitspraak is een mooie beloning voor een jaar hard werken. En dat deden we met een heel team. Onze experts op het gebied van ICT, marketing, finance, operatie, gezondheid en duurzaamheid trokken samen op om het voor elkaar te boksen. Een flinke klus, die voor iedereen bovenop het bestaande werk kwam. Het mooie was dat al die collega’s binnen vijf minuten enthousiast hun mouwen opstroopten toen ik ze van het plan vertelde. Ik denk omdat dit portaal precies is waar Albron voor staat: samen met onze klanten stappen vooruit zetten waar iedereen wat aan heeft.

Met dit portaal geven we onze klanten een soort Fitbit: een vinger aan de pols van de complete bedrijfsvoering. Zo houden we samen de catering op al die locaties fit. Daar zet ik elke dag graag 10.000 stappen voor!

 

 

foodconcepten
horecaconcept

Meer blog artikelen