Thema's
Stappen vooruit

Appels bij de kassa

27-02-2018

Twaalf weken lang toetsten onderzoekers van de VU allerlei praktische strategieën in dertig bedrijfsrestaurants, waaronder locaties van Albron. Allemaal nudging-strategieën: geen dwingende of beperkte keuze, maar subtiele duwtjes in een goede richting. Dus niet de kroketten van het menu halen, maar appels bij de kassa leggen. Plaats, prijs, promotie, product: in elke P uit de marketingmix stopten de wetenschappers een aansporing. Salades een prominentere plaats geven, gezondere broodjes goedkoper maken, fruit aanbieden in een combi-deal en van minder vette kaas simpelweg meer uitstallen dan de gangbare.

Lees verder
impressie The Green House

Sociaal wordt het nieuwe normaal

12-01-2018

We nemen je, in de vierde aflevering van onze documentaireserie, graag mee in de volgende stap op het nog niet gebaande pad naar een haalbaar en houdbaar circulair horecaconcept: The Green House. Restaurant, vergaderplek en urban farm ineen. We zijn nu het interieur aan het afbouwen en inrichten, zodat we in april de deuren kunnen openen voor het publiek.

Lees verder
Hoe voeg je waarde toe aan jouw business met aantrekkelijke horeca op grote én kleine evenementen?

Waarde toevoegen met aantrekkelijke horeca

27-11-2017

De ene dag verwacht je 20 mensen, de week erna 10.000 en je hebt dagen waar 100.000 mensen op af komen. Hoe ga je om met deze verschillen in aantallen en verzorg je voor al die mensen eten en drinken? Aan het woord is Ruud Homan, operationeel manager bij Albron en onder andere verantwoordelijk voor alle horeca op het terrein van TT Assen.

Lees verder
Pay for use

Niet de lamp, maar het licht kopen

27-11-2017

'Is stoelen, lampen en planten kopen eigenlijk wel circulair?', vroegen we ons af toen de schetsen voor The Green House op papier kwamen. Past dat oude denken in de nieuwe ideeën voor ons paviljoen? Pay-per-use, afrekenen voor gebruik in plaats van eigendom, lag meer voor de hand. Als we niet voor het ding betalen, maar voor wat het doet, maken we van leveranciers bondgenoten in duurzaam denken. Dat levert mooie inzichten op.

Lees verder
Meer blog artikelen